Aan de gemeente Amsterdam
Stap 1
Gegevens invullen
We helpen je graag bij het versturen van je brief of e-mail naar de gemeente. In drie makkelijke stappen verstuur je jouw bericht naar de griffier van je gemeente. Vul je gegevens en je klik op de knop ‘volgende’.
Stap 2
Jouw brief en/of email
Bij het kopje ‘onderwerp’ vul je in waar jouw brief over gaat. Door op ‘Voeg je brief toe’. te klikken, kun je jouw brief of ander document uploaden vanaf de computer. Je kunt er ook voor kiezen om alleen bij ‘toelichting’ een bericht aan de gemeente te typen. Dan hoef je geen document toe te voegen.
Wil je jouw bericht wel via een bijlage naar de gemeente opsturen? Kies dan het juiste bestand en wacht tot het bestand is geladen. Als het bestand helemaal is geladen, komt er een groen vinkje achter de naam van het bestand te staan. Als het bestand is geladen, klik je op ‘volgende’. Je kunt naast het gekozen bestand ook een bericht schrijven in het veld ‘toelichting’, maar dit is niet verplicht.
Stap 3
Jouw persoonlijke gegevens anonimiseren
In de volgende stap, optie 1, kun je jouw persoonlijke gegevens die je niet openbaar wilt maken, anonimiseren. Door deze optie te kiezen bepaal je zelf wat er met jouw gegevens gebeurt en of deze online mogen komen. Bij optie 1 wordt stap voor stap uitgelegd hoe je jouw gegevens in je brief of e-mail zelf kunt anonimiseren.
Je kunt je gegevens ook door de gemeente laten anonimiseren. Om hier gebruik van te maken, kies je voor optie 2. Zij zullen jouw persoonlijke gegevens dan anonimiseren, zodat je het zelf niet hoeft te doen. De gemeente mag jouw gegevens niet online plaatsen.
Als je het niet erg vindt dat jouw persoonlijke gegevens online komen, kies dan voor optie 3: ‘persoonlijke gegevens mogen gepubliceerd worden’. Door deze optie aan te vinken, geef je de gemeente toestemming om jouw persoonlijke gegevens online te zetten.
Als je een keuze hebt gemaakt, klik dan op de knop ‘volgende’.